Contenu de la page.

Les cookies vous accompagnent... et tout comme c’est le cas pour le choix de vos soins, c'est vous qui décidez!


Si vous consentez à être accompagné par nos cookies, ils vous permettront une expérience optimale sur notre site et l'accès aux divers contenus multimédia (vidéos, boutons de partage, plans, etc.). Ces cookies servent à stocker et à traiter des données telles que votre parcours de navigation sur ce site Internet, la nature des recherches effectuées, les types d'appareils utilisés ainsi qu'à cibler des sites de diffusion pour les publicités liées à notre section Carrières.

À tout moment, vous pouvez retirer votre consentement. Si vous souhaitez obtenir plus d’informations sur les cookies, consultez notre politique de confidentialité.
Implant cochléaire

Cochlear Implant Programming Checks

Description

The Hôtel-Dieu de Québec of the CHU de Québec, the McGill University Health Centre (MUHC), the CIUSSS du Centre-Sud-de-l'Île-de-Montréal, CRDP Raymond-Dewar and the CIUSSS du Centre-Ouest-de-l'Île-de-Montréal, Lethbridge-Layton-Mackay Rehabilitation Centre offer cochlear implant programming follow-up.

 

For programming checks at the Hôtel-Dieu de Québec :
  • The frequency of programming checks will be specified to you by your audiologist. 

  • They are usually recommended annually or every 2 years. However, they can take place before, depending on your needs.

  • Before requesting a programming check, first make sure you have checked with technical support that your needs are not related to a breakage of your device. 

  • Note that for technical support, no appointment is required. You can present yourself to technical support between 8 a.m. and 3:30 p.m. (closed from 12 p.m. to 1 p.m.) from Monday to Friday at the Hôtel-Dieu de Québec.

  • To get a programming check with your audiologist , complete the following form (please allow approximately 2 hours for the duration of the appointment) :
    Request form for Cochlear Implant programming checks

 

Technical Support

Institutions that offer troubleshooting/emergency services and technical support​
(See contact details in the menu on the right)